Saturday, January 29, 2011

pengosok gigi harimau...auuum

Okay, this is among a very classic story of myself and even though I would embarrassed me a little bit, but im okay with it. Sebab, I think it's a bit hilarious and everything.


And before anything, I was not good in Maths as I am today. And I hated Maths because, I hate it. Harharhar. 


This happened when I was in Standard 4; I failed in my Maths quiz camtulah kot. This conversation between me and angah. Achik was there mencurahkan minyak!


Angah : (Holding my quiz paper) Hani, angah nak cakap something.
Hani : *naive blur face* ye angah, ada apa?
Angah : Kenapa ko boleh fail Maths ni? 
Hani : (tunduk bawah) Hani tak hafal sifir. Sifir susah la angah.
Angah : Apalah kau ni hani, angah darjah 2 dah hafal sifir. Achik pun sama, ko darjah 4 pun tak hafal sifir lagi.
Achik : Betul hani.
Angah : Makcik cleaner pun hafal sifir, ko tak malu ke?
Hani : (Tunduk bawah, muka sedih and perasaan bersalah)
Angah : Ko tau, semua orang hafal sifir. If ko tak hafal sifir, ko nak keja apa bila besar? Ko tau orang tak hafal sifir apa keja dia nanti?
Hani : (pandang muka angah takut2) Keja apa angah?
Angah : GOSOK GIGI HARIMAU, kau nak?
Hani : (dalam hati membayangkan berus gigi besar, harimau tengah tunjuk gigi dia and I was brushing it teeth) YE KE? (muka takut and hati berdebar2)
Achik : Betul tu hani!


Telefon berbunyi, angah bergegas ke telefon and achik tengok tv.


I go upstairs and took the sheet of sifir and running downstairs. Duduk dekat ruang tamu depan and started to hafal the sifir's. HAHAHAHAHAHAH! 


And now, im proud to tell you; im currently doing my Bachelor Business Administration (Hons) Finance. Percaya tak percaya budak darjah 4 yang dulu tak suka matematik, is now loving every inch of maths? 


I love angah because takutkan Hani cmtu. And here I wanted to wish her a very late birthday wish! Happy Birthday my dear sister, eventhough you are evil in your own way, I still love you! And your gosok gigi harimau's story. Jangan citer dekat anak2 Hani nanti sudahlah kan? :p


H.

No comments:

Post a Comment

Serving;